Labels

Pages

Wednesday, June 8, 2011

Seorang Mahasiswi Perubatan Disahkan Mengidap Penyakit TIBI

ISKANDARIAH, 5 Jun - Seorang mahasiswi perubatan tahun empat yang disahkan menghidap penyakit TIBI (Tubercle Bacilli) telah dimasukkan ke Hospital Sodri Makmurah, Iskandariah.

Saudari Aisyah Nurani binti Mohd Nor yang berasal dari Terengganu telah disyaki mengidap TIBI positif sebelum revolusi di Mesir lagi.

Namun begitu, beliau bertahan dengan bekalan ubat yang diberikan dan sehingga pada hari jumaat lepas beliau dikejarkan ke hospital dalam keadaan yang kritikal kerana mengalami batuk berdarah.


Sehubungan dengan itu, pihak hospital terpaksa menahan beliau untuk rawatan selanjutnya selama 10 hari di hospital tersebut.

Di samping itu, Saudari Norhashima Majid, Ketua unit Kebajikan dan Kemanusiaan HEWI PMRAM, menyarankan kepada semua mahasiswa/mahasiswi agar menjaga kesihatan dan segera mendapatkan rawatan doktor sekiranya mempunyai masalah dan simptom-simptom penyakit yang disyaki.

HEWI PMRAM bersimpati dengan ujian yang menimpa beliau dan mendoakan beliau kuat serta tabah kerana memandangkan beliau akan menghadapi peperiksaan pada tahun ini.

sumber:hewipmram55.blogspot.com

No comments:

Post a Comment