Labels

Pages

Wednesday, December 21, 2011

# MEMBURU REDHA ILAHI #




ISKANDARIAH 21 DISEMBER - PMRAM Cawangan Iskandariah, di bawah Unit Dakwah dan Pembangunan Insan telah menjayakan satu program yang dinamakan “MEMBURU REDHA ILAHI”. Program telah selamat berlangsung pada 24 Muharam 1433 H bersamaan 19 Disember 2011 M iaitu hari Isnin,bertempat di Dewan Zajlatul Abidah (Markaz DPMI).

Agenda menarik yang telah diisi semasa program adalah Ifthor Jamaie,Solat sunat hifzi,dan Qiamullail. Pihak penganjur telah mengundang imam muda yang dijemput khas dari Taakhi Zon B, BKAN Kelantan. Dua orang imam iaitu Al-fadhil ustaz Jamal Mohd Qurtubi bin Sulaiman dan sahabat beliau Al-fadhil Ustaz Mohd Hafizi bin Ramli. Kedua-duanya berasal dari negeri Kelantan dan masih menuntut di Shoubra dalam takhasus Qiraat. Pihak DPMI mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada mereka diatas kesudian memenuhi undangan tersebut.

Program ini diadakan adalah bertujuan untuk mengajak sahabat-sahabat memburu redha Ilahi di celah kesibukan. Walaupun kini fatrah imtihan, masing-masing sibuk untuk ke kuliah, kelas tutorial, study group, mengulang kaji pelajaran dan sebagainya, DPMI mengambil inisiatif mengadakan program sebegini moga-moga dengan pengisian yang bermanfaat ini dapat membantu sahabat-sahabat seperjuangan memperolehi kecemerlangan yang hakiki baik di dunia mahupun di akhirat kelak dan secara tidak langsung dapat meribat ukhwah sesama mereka.

Alhamdulillah, kelangsungan program berjalan dengan lancar dan mendapat respon yang baik daripada ahli. InsyaAllah pengisian yang bermanfaat sebegini akan diteruskan lagi pada masa akan datang. Pihak DPMI berharap agar kehadiran sahabat-sahabat pada majlis ini dirahmati dan diberkati oleh Allah S.W.T. “BERLUMBA-LUMBALAH DALAM MELAKUKAN KEBAIKAN”.wallahu a’lam.

No comments:

Post a Comment